A Gerecse50 útvonala

A rajtot követően északi irányban indulva átkelünk a gyalogátkelő helyen, majd utána balra (nyugat) fordulva végigsétálunk Tatabánya központján az adott résztáv zöld, kék, sárga vagy fehér pont jelzését követve. A túra elején mindegyik táv közösen halad az első igazolópontig! Az autópálya alatt áthaladva, az erdős területre beérve hamarosan megérkezünk a János forrás mellett található 1. számú ellenőrző állomásra.

Tovább haladva a Piros O jelzésen hamarosan balra térünk a Piros+ majd a Piros sávjelzésre. Hosszú emelkedő végén érkezünk meg a Halyagos tetejére, ahol a jelzések és a túra útvonalak is elágaznak.

Az 50 kilométeres táv itt balra, a Sárga sávjelzésre fordul, majd ezen, kellemes erdőségeken át haladva, egészen a Baji vadászház közelében található 2. számú ellenőrző állomásig megyünk. Az ellenőrző pontot a régi vadászház mellett lévő Pusztatemplom /Péter templom/ pihenő padjainál találjuk. A pecsételés után a Piros sávjelzésen folytatjuk az utunkat Tardos irányába. Az aszfalt útra érve a Piros + jelzésen egy pihentető lejtésű úton gurulunk be Tardosra, ahol közvetlenül a Kemencés Vendéglő előtti padokon találjuk a 3. számú ellenőrzőpont. Innen a Zöld sáv, Kék + jelzéseket követve hagyjuk el Tardost, majd a Kék+ jelzésen maradva hamarosan becsatlakozunk az Országos Kék jelzésébe. Ezen, csodálatos tájon haladva, megkerüljük a Gerecse 633 méter magas tömbjét.

A Gyermeküdülő után, a Kék sávon maradva a Kis Gerecse medvehagymás hegyoldalain ereszkedhetünk le a Pusztamaróti 4. számú ellenőrző ponthoz. Innen már a Piros sávjelzésen megyünk tovább egészen Héregig, ahol az 5. számú ellenőrző pontot a jelzések találkozásánál érinthetjük. A pont után a Zöld sávon hosszan kapaszkodunk fel a Bányahegy tövébe, ahol a jelzésünk ismét találkozik a Kék sávval. Ebben a találkozási pontban van a 6. ellenőrző pont. Balra kanyarodva innentől a következő pontig az Országos Kék sávjelzésen haladunk.

A Koldusszállási pont nem a Vadászháznál van, hanem a Kék és Sárga találkozási pontjában található. Ez a 7. ellenőrző pont. Ezután élesen jobbra fordulva megyünk a Sárga sávon tovább, a nem messze található Kisréti vadászház romjai melletti pihenőpadnál fellelhető 8. számú ellenőrző állomásig. Itt figyelnünk kell, hiszen találkozik az útvonalunk a rövidebb táv útvonalával, de mi mégsem az ő jelzéseiken megyünk majd tovább, hanem a pont után balra, éles szögben fordulva, a Sárga kocka jelzésen haladva az autópálya egyre erősödő hangját halva, hamarosan megérkezünk a Turulhoz felvezető betonútra, ahol a 9. számú ellenőrző pont van.

Innen már csak végig az aszfalt úton kell, felgyalogolunk a jellegzetes Turul madár szobrától 10-20 méterre található utolsó 10. számú ellenőrző ponthoz. Ha kigyönyörködtük magunkat a panorámában, akkor a Piros sáv jelzést követve egy szerpentines lépcsősoron át ereszkedünk le Tatabányára, ahol továbbra is a Piros sáv jelzést követve hamarosan becsatlakozunk a Piros O- be. Ezzel balra fordulva, a már reggelről ismert útvonalon besétálunk a pár száz méterre található célba.

Az IVV /Az Nemzetközi Népsport Szövetség / útvonal jelzés ajánlatának megfelelően a gerecse 50 teljes útvonalán egységes FEHÉR PONT jelzés segíti a természetjárókat!